Jak założyć konto na Amazonie?

Amazon to amerykański sklep internetowy. Jest to  największa tego typu platforma na świecie. Sklep startował jako księgarnia internetowa. Wkrótce jej asortyment poszerzył się i obecnie na Amazonie można kupić co tylko zapragniemy. Potęga Amazona jest niezaprzeczalna, nic więc dziwnego, że polscy przedsiębiorcy chętnie wystawiają swoje produkty na platformie. W 2021 roku sklep oficjalnie rozpoczął swoją działalność na polskim rynku pod domeną amazon.pl. Jak założyć konto na Amazonie? Oto mini przewodnik.

 

Co należy przygotować, jeśli chcemy założyć konto na Amazonie?

 

Wydawać by się mogło, że rejestracja na platformie to nic trudnego, jednak wielu sprzedawców, którzy rozpoczynają swoją przygodę z Amazonem, ma z tym niemały problem. Poniżej przedstawiamy poszczególne kroki, do założenia konta.

 

Lista dokumentów

 

Oto lista rzeczy potrzebnych do założenia konta na Amazonie: karta kredytowa, skan dowodu osobistego lub paszportu, potwierdzenie adresu zamieszkania osoby zarządzającej kontem, numer telefonu, numer NIP, numer konta bankowego, odpis z KRS lub GUS. 

Rynek sprzedaży

 

Jeśli wszystko jest przygotowane, można przejść dalej. Należy wybrać rynek, na którym chcemy wystawiać produkty. Konto trzeba zarejestrować na platformie Amazon dla odpowiedniego kraju. 

Formularz

 

Aby utworzyć konto sprzedawcy, najpierw należy wypełnić formularz. Podaję się tam: imię i nazwisko, adres e-mail i hasło, którego będziemy używać. Jeśli już posiadasz konto na Amazon jako kupujący, do rejestracji konta sprzedawcy użyj innego adresu e-mail. Ważne, aby pamiętać, że jako sprzedawca nie można mieć więcej niż jednego konta na Amazonie. Następnie przechodzimy do sekcji dotyczącej działalności oraz wypełnienia danych kontaktowych.

Nie zapominamy, aby zapoznać się z umowami oraz zasadami wyszczególnionymi w formularzu rejestracyjnym. Po kliknięciu „Agree and Continue” podajemy adres i NIP firmy, numer telefonu oraz dane głównej osoby kontaktowej. Po wprowadzeniu wszystkich informacji kliknij przycisk „Save and Continue”. 

Dane o właścicielu konta

Na tym etapie rejestracji musimy podać informacje dotyczące osoby, która ma dostęp do rachunku płatniczego w serwisie Amazon. Ta osoba dostarcza informacje rejestracyjne w imieniu właściciela konta oraz inicjuje transakcję. Po weryfikacji numeru będzie możliwość sprecyzowania, czy „Główny Kontakt” jest właścicielem firmy i/lub jej prawnym przedstawicielem. W kolejnym kroku należy podać dane właściciela konta sprzedawcy. Jeśli właściciel nie jest jednocześnie „Głównym Kontaktem”, musimy podać dane każdego właściciela firmy.

Metoda płatności i plan

Należy podać dane ważnej karty kredytowej. Najpierw zostanie ona zweryfikowana, a następnie pobrana zostanie opłata za subskrypcję. Kolejny krok to wybór rodzaju konta. Aktualnie istnieją dwa plany: indywidualny i profesjonalny. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla sprzedawców z mniejszą ofertą. Jego funkcje są ograniczone. Drugi plan, profesjonalny, wiąże się z comiesięczną opłatą. Korzystając z niego, sprzedawca może sprzedawać na wszystkich europejskich rynkach więcej niż 40 produktów miesięcznie, ma możliwość reklamowania produktów i korzystania z zaawansowanych narzędzi sprzedażowych.

Po wyborze planu należy skonfigurować nazwę swojego sklepu i dokończyć proces rejestracji. Na tym etapie, Amazon może poprosić o zweryfikowanie informacji, podanych podczas rejestracji konta. Warto przygotować dokumenty potwierdzające podane informacje.

Nazwa sklepu

Na tym etapie należy podać nazwę sklepu na platformie Amazon. Nazwa nie musi być identyczna jak nazwa firmy. Po wprowadzeniu tych informacji klikamy przycisk „Start listing your products”, aby zakończyć proces rejestracji.

Uzupełnienie brakujących informacji

Niekiedy po zakończeniu rejestracji sprzedawcom wyświetla się komunikat na żółtym tle, który informuje o brakujących dokumentach. Będzie on widoczny, dopóki nie uzupełnisz wszystkich wymaganych pozycji.

Jesteś gotowy!

Ostatnim krokiem jest wystawienie produktów. Amazon oferuje różne opcje dodawania ofert. Można to robić poprzez gotowy katalog lub powierzyć wprowadzanie produktów i tworzenie ich kart specjalistom z branży e commerce.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *