#esencjainternetu

VAXY.PL poradnik: Prestashop – jak pozycjonować sklep internetowy?

0 47

Z dnia na dzień Prestashop staje się coraz popularniejszy. To zdecydowanie wygodniejsza i tańsza alternatywa dla budowania własnej strony internetowej. Sklepy założone za pomocą oprogramowania są bezpłatne oraz wyjątkowo wygodne w obsłudze. Co więcej Prestashop posiada wiele dodatkowych funkcji, które umożliwiają skuteczną optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Co warto wiedzieć odnośnie Prestashopu? W jaki sposób wypozycjonować stronę internetową i dlaczego jest to takie ważne?

Prestashop – co to?

Prestashop jest oprogramowaniem typu open-source, które umożliwia stworzyć i prowadzić całkowicie kompletny sklep internetowy. Zaletą oprogramowania jest przede wszystkim wygoda stosowania oraz wyjątkowo czytelny interfejs, z którym poradzą sobie nawet początkujące osoby. Oprogramowanie jest bezpłatne i łatwo dostępne, a co najważniejsze wyjątkowo popularne w Polsce, dzięki czemu w Internecie można znaleźć wiele poradników odnośnie korzystania z niego. Co więcej, Prestashop jest całkowicie darmowy, przy czym trzeba zapłacić jedynie za hosting oraz domenę, zupełnie jak w przypadku klasycznej strony internetowej. 

Dlaczego warto pozycjonować witrynę?

Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych filarów tworzenia i prowadzenia strony internetowej. Pozycjonowaniem nazywa się szereg działań mających na celu podnieść pozycję na jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu strona wyświetla się zdecydowanie wyżej w wyszukiwarce, a co za tym idzie, rosną szansę, że odwiedzi ją więcej osób. Finalnie prowadzi to do wybicia się spośród konkurencji oraz wzrostu odwiedzin i zainteresowania produktem, a co za tym idzie lepsze zyski i budowanie pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów. Pozycjonowanie jest jednym z nieodłącznych elementów promowania marki w sieci.

Jak wypozycjonować sklep na Prestashopie?

Pozycjonowanie jest szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych. Jeśli chodzi o Prestashop, seo opiera się na specjalnym dopasowaniu produktów i zawartości do słów kluczowych. Można pozycjonować zarówno stronę główną, jak i podstrony wraz z produktami i kategoriami. W tym celu wykonuje się zazwyczaj linkowanie wewnętrze oraz zewnętrzne zgodnie z wytycznymi Google. Warto pamiętać, że skutecznie pozycjonowanie Prestashopu nie jest proste, dlatego to zadanie warto zlecić profesjonalistom. 

Obecnie można znaleźć wiele firm, które zajmują się pozycjonowaniem Prestashopu. Dobrze jest wybierać sprawdzonych fachowców, dzięki którym sklep internetowy będzie się rozrastał i zyskiwał na popularności. Sprawdzonym pomysłem będzie zakup gotowych pakietów. Zazwyczaj różnią się one stopniem zaawansowania – można wybrać od wersji klasycznych, w których zostaną dopasowane słowa kluczowe oraz wdrożone podstawowe seo, do profesjonalnych pakietów, które pozwolą firmie efektywnie się rozwijać oraz są inwestycją. Warto pamiętać, że zdecydowanie się na dobre seo jest stosunkowo niewielkim wydatkiem, który pozwala w niedługim czasie zwiększyć zyski przedsiębiorstwa, dlatego z całą pewnością się opłaca.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.