#esencjainternetu

 Przegląd Diet Odchudzających

0 20

Zanim wybierzesz dietę odchudzającą, która najbardziej odpowiednia Twoim osobistym potrzebom i pragnieniom, ważne jest, aby ocenić każdy z zalecanych wyborów. Pamiętaj, że to, że dieta jest popularna wśród Twojej rodziny i znajomych czy w mediach, niekoniecznie oznacza, że jest najlepsza dla Ciebie. Zadawaj pytania związane między innymi ze składem planu żywieniowego,  zagrożeniami i wynikami naukowymi. Świadoma decyzja jest zawsze lepsza niż ta oparta na ignorancji.

Ponadto łatwo jest schudnąć ograniczając liczbę spożywanych kalorii w diecie, ale wyniki są często tylko krótkoterminowe. Aby można było osiągnąć trwałą utratę wagi, ważne jest, aby wprowadzić zdrowe zmiany w diecie, ćwiczeniach i stylu życia.

Modne Diety

Szybka dieta odchudzająca z wykorzystaniem suplementów, kremów i plastrów mających na celu spalanie tkanki tłuszczowej, tłumienie apetytu i wspomaganie przemiany materii to obietnica nie do odrzucenia. Wyniki są prawie zawsze krótkoterminowe, ponieważ waga zostaje przywrócona po zaprzestaniu jej stosowania.

Diety Z Indeksem Glikemicznym

Diety oparte na indeksie glikemicznym są oczywiście oparte na indeksie stosowanym w kontrolowaniu cukrzycy. Założenie jest takie, że kontrolowanie poziomu cukru we krwi prowadzi do utraty wagi, głównie dlatego, że zmniejsza się napad głodu, a organizm szybciej spala kalorie. Te diety obejmują programy Zone, Sugar Busters i Nutrisystem.

Diety Niskokaloryczne

Jednym z filarów odchudzania jest ograniczenie kalorii. Wiele planów dietetycznych prowadzi do skrajności, drastycznie zmniejszając dzienne spożycie kalorii ze zdrowych 1500 do 2000 kalorii dziennie do zaledwie 400 do 800. W kilku szczególnych przypadkach, takich jak olbrzymia otyłość, diety te mają swój cel, ale tylko pod ścisłym nadzorem lekarza tak, aby uniknąć komplikacji zdrowotnych. Przykładami tych diet są Medifast i Optifast.

Diety Niskowęglowodanowe

Popularne diety Atkinsa i South Beach to najlepsze przykłady diet niskowęglowodanowych, które w oczywisty sposób ograniczają ilość spożywanych węglowodanów w ciągu dnia. Sama kwota różni się w zależności od planu diety, a kilka z nich wynosi nawet 10% dziennie. Aby zrównoważyć niską zawartość węglowodanów w diecie, zapewnia się wyższy poziom białek i tłuszczów – potencjalny punkt wyjścia dla problemów zdrowotnych.

Diety Niskotłuszczowe

Dieta Ornish jest czołowym przykładem wielu współczesnych diet niskotłuszczowych. Uzasadnienie jest takie, że duże spożycie tłuszczu równa się szybkiemu przybieraniu na wadze, co może prowadzić do otyłości. Jednak nawet dieta niskotłuszczowa może prowadzić do przyrostu masy ciała, gdy całkowita dzienna liczba kalorii jest wysoka. Nie wspominając o tym, że organizm potrzebuje tłuszczu do normalnych funkcji komórkowych.

Diety Zastępujące Posiłek

Slim-Fast, Seattle Sutton i Jenny Craig – to tylko kilka przykładów diet zastępujących posiłki, których zwolennicy dostarczają większość potrzebnych witamin oraz kalorii. Chociaż diety te można spersonalizować w celu szybszego przyjęcia do stylu życia, koszty są „po stronie zaporowej”.

Wszystkie te diety mają swoje zalety i wady. Pamiętaj tylko, że najlepsza dieta odchudzająca to taka, która promuje trwałe, zdrowe zmiany stylu życia w diecie, ćwiczeniach i innych nawykach związanych ze stylem życia.

Więcej dowiesz się na https://lepszaforma.pl 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.