Co jest logo a co nim nie jest?

Logo to graficzna forma identyfikacji firmy lub instytucji, składająca się z kilku elementów: sygnetu, będącego grafiką, logotypu, czyli nazwy wykonanej odpowiednią czcionką i wybranej kolorystyce oraz opcjonalnego tagline, będącego sloganem czy też hasłem przewodnim danej marki. Jest to pełna budowa projektu logo dla firmy, jednak można wykorzystać tylko wybrane elementy. Projekt logo dla firmy ma służyć jako wizytówka firmy, niosąc jasny przekaz i przyciągając uwagę odbiorców. Powinien być uniwersalny, estetyczny i łatwy do zapamiętania.
Logo dla firmy – jakie typy logo możemy spotkać?
Jedną z najczęściej spotykanych konfiguracji przy logo dla firmy jest połączenie logotypu oraz sygnetu, np. marka Pepsi. Ciekawym przykładem jest producent filmów Disney, którego logo jest jednocześnie logotypem i sygnetem – ozdobna czcionka spełnia tu funkcję grafiki. Niektóre firmy, szczególnie te bardziej rozpoznawalne, posługują się jedynie sygnetem – kto z nas nie zgadłby, że nadgryzione jabłuszko reprezentuje markę Apple? Inna znana marka, McDonald’s, opiera swój projekt logo na sygnecie oraz tagline – jej nazwę zna już każdy, a motto „I’m lovin’ it” świetnie sprawdza się w marketingu wraz z żółtą literą M. Marki, idąc z duchem czasu, decydują się również na odświeżenie logo dla firmy, unowocześniając swoje projekty logo. Coca-Cola zrobiła to od 1886 roku już kilkakrotnie.
Cele i zalety stworzenia projektu logo dla firmy:
- Zbudowanie renomy, rozpoznawalności
- Umożliwienie łatwej identyfikacji produktów czy usług marki dla klientów
- Zwrócenie uwagi użytkowników i wyróżnienie się spośród innych podobnych produktów
- Zapewnienie określonego efektu estetycznego
- Wybór profesjonalnej firmy do wykonania logo firmy czy projektu ulotki to gwarancja szybkiej realizacji
- Doświadczona kadra w fachowej agencji graficznej stworzy unikalne, estetyczne i atrakcyjne dla oka logo dla firmy, które przyciągnie klientów
Czym nie jest logo?
Często stosuje się zamiennie słowa logo i logotyp, jednak nie jest to poprawna praktyka. Logo jest bowiem pojęciem nadrzędnym, odnoszącym się do całego projektu. Logotyp to element logo, wcześniej wspomniana nazwa marki. Logo może być logotypem, jednak logotyp nie zawsze jest logiem.
Jakie cechy posiada profesjonalny projekt logo dla firmy?
- Prostota – w projektowaniu logo dla firmy liczy się przejrzystość i łatwość do zapamiętania, dlatego warto trzymać się zasady „mniej znaczy więcej”. Dobrym rozwiązaniem jest wybór 2-3 kolorów wiodących, jednej czcionki i mało skomplikowanych form.
- Elastyczność – logo dla firmy będzie znajdowało wiele zastosowań – może być umieszczone na projekcie ulotki, na billboardzie, na wizytówkach, dlatego musi być elastyczne.
- Skalowalność – podobnie jak w elastyczności, logo dla firmy powinno być odpowiednie do wykorzystania w różnych środkach masowego przekazu, więc powinno być czytelne zarówno w mediach, jak i na odzieży czy drukach wielkoformatowych.
- Kolorystyka – dobór kolorów jest bardzo istotny, bo barwy mają ładunek emocjonalny i mogą wywoływać pozytywne lub negatywne odczucia. Ważne też, aby kolory wyglądały dobrze na każdym tle i tworzyły wspólnie harmonijną całość.
Projekt ulotki – jakie są zalety ulotki?
Inwestując w reklamę i rozpowszechnienie swojej marki, warto wziąć pod uwagę nie tylko projekt logo dla firmy, ale też projekt ulotki. Umożliwia ona zapoznanie potencjalnych klientów z naszą marką, pozostanie naszego logo dla firmy w świadomości odbiorców, dzięki czemu więcej osób dowie się o naszej firmie i skorzysta z jej usług. Projekt ulotki przyda się również, kiedy chcemy przekazać większej liczbie osób o wydarzeniu lub imprezie. Oryginalny i przygotowany z pomysłem projekt ulotki wraz z umieszczonym na nim projektem logo dla firmy będzie skuteczną zachętą i wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Na robimylogo.pl profesjonaliści w swojej dziedzinie stworzą projekt ulotki spełniający Twoje oczekiwania, dopracowując każdy szczegół wedle wizji Klienta. Zaufaj fachowcom w branży, a sukces przyjdzie sam!