Komunikat „Połącz z iTunes” na iPhone – co zrobić w tej sytuacji?

Do pojawienia się tego komunikatu dochodzi najczęściej w momencie, gdy użytkownik iPhone’a zapomni swojego PIN-u. Po kilku nieudanych próbach jego wpisana telefon po prostu zostaje zablokowany. Ma to na celu jego ochronę na wypadek, gdyby chociaż trafił do osób trzeci, które mogłyby mieć wgląd w szereg informacji, jakie na telefonie się znajdują. Jednak, jeśli taka sytuacja przytrafi się właścicielowi, nie jest to powód do paniki. Tak naprawdę dzięki podstawowym informacjom, jakie każdy posiadacz iPhone’a zna, z łatwością odblokuje swój telefon. W jaki sposób można to zrobić?

iPhone’a z komunikatem „”””Połącz z iTunes”””” – jak go odblokować?

Na Twoim telefonie pojawił się komunikat „iPhone zablokowany połącz z iTunes”? Oto poradnik, jak w łatwy sposób można zażegnać ten problem. Pierwszym krokiem, aby było to możliwe, jest uruchomienie trybu awaryjnego. To, w jaki sposób to zrobić zależy od modelu. Inaczej wchodzimy w tryb awaryjny w starszej generacji modelach, inaczej w nowszej. Z reguły niezbędne jest wciśnięcie przycisku bocznego, jak również „Volume Up” i przytrzymanie ich do momentu włączenia się trybu awaryjnego. Innym sposobem, jeśli ten nie zadziała, jest przytrzymanie przycisku bocznego i przeciągnięcie suwaka, co spowoduje wyłącznie się telefonu. Kolejny krok to podpięcie telefonu do komputera za pomocą kabla USB oraz przytrzymanie klawisza „Volume Down” tak długo, aż nie włączy się tryb awaryjny.

By mieć pewność, jak można to zrobić, najlepiej jednak skorzystać z instrukcji, która została dołączona do telefonu. Cały proces jest tak opisany.

Gdy włączyliśmy już tryb awaryjny, możemy przejść do następnego kroku. Bardzo ważne jest to, że pomyślne przeprowadzenie procesu odblokowania telefonu będzie możliwy wyłącznie za pomocą najnowszej wersji iTunes, która znajduje się na komputerze. Telefon musi być podłączony do komputera. Po włączeniu iTunes najpewniej zobaczymy komunikat: „W iPhone (model) wystąpił błąd wymagający uaktualnienia lub odtworzenia”.

Interesuje nas opcja „Uaktualnij”, którą wybieramy. Wszystko dlatego, że w ten sposób instalacja iOS na urządzeniu, czyli jego oprogramowania będzie możliwa. Co ważne, dane, które przechowujemy na telefonie będą bezpieczne. To znaczy, że będziemy mieć do nich dostęp w momencie, gdy telefon będzie już odblokowany. Reinstalacja software na telefonie może potrać 15 minut, czasem dłużej. Ważne, aby poczekać do końca instalacji, po zakończeniu której należy ponownie uruchomić telefon.

Jak odblokować iPada z tym komunikatem?

Podobny komunikat, czyli „iPhad jest zablokowany połącz go z iTunes” może wystąpić na wspomnianym urządzeniu. W tym przypadku również samodzielnie możemy uporać się z tym problemem. W jaki sposób to zrobić?

Każdy model urządzenia w pierwszej kolejności podłączamy do komputera. Dopiero wtedy możemy przystąpić do następnego kroku. W tym przypadku również urządzenie należy wprowadzić w tryb awaryjny. Warto zapoznać się z instrukcją dla danego modelu, która dołączona jest do każdego iPada. Najczęściej jednak wykonuje się to w taki oto sposób:

  • iPad Pro – naciśnij i szybko puść przycisk „Volume Up”, następnie równie szybko wciśnij i puść przycisk „Volume Down”. Natomiast przycisk górny należy przytrzymać tak długo, aż nie uruchomi się system awaryjny
  • iPad jednoczesne wciśnięcie przycisku „Początek” oraz górnego lub bocznego pozwoli na wyświetlenie komunikatu „Połącz z iTunes”.

Następnie wykonujemy tą samą czynność, co przy okazji telefonu. Wszystko z poziomu najnowszego iTunes, który zainstalowany jest na komputerze.

Co zrobić, kiedy restart nie wystarczy?

Jednym ze sposobów, które być może pomogą w tym problemie, jest przywrócenie ustawień fabrycznych. Czynność tę również można wykonać z poziomu iTunes. Jednak wadą tego rozwiązania jest już utrata wszelkich danych, które znajdują się na urządzeniu. Dlatego, by temu zapobiec warto regularnie wykonywać kopię zapasową.

Comments (0)
Add Comment